Tuesday 12 February 2013

Hectic life.

Assalammualaikum.
I am that type of people who love to do things at eleventh hour. If you know what I mean. Contohnya,esok exam hari ni baru buka buku. Oh man!  sekolah menengah boleh la buat mcm ni, tapi kalau hmmm..kalau dah masuk uni buat mcm ni,  goodbye lah nak dean list ke, mumtaz ke, jayyid jiddan ke or even jayyid.

Lepastu pulak, saya seorang yang cepat bosan. Bayangkan lecture Biochemistry yang kononnya saya bercita cita nak jadi pensyarah Biochem tu yg kononnya banyak masa utk anak anak di masa depan tu,  saya kalau dah tk faham mulalah nak buat kerja lain. LIKE SERIOUSLY SAYA MEMERLUKAN LECTURE YANG MENARIK.

Tahun dua ni, saya gembira dengan lecture Physiology. Dari sejak mula saya jatuh cinta dengan Physio, walaupun sy tidak lah cemerlang tapi saya suka penyampaian dukturah saya. Menarik walaupun saya sering tersengguk dalam kelas. Ishhh mcm jaga anak kt rumah.

Alhamdulillah, saya bahagia bertahun dua. Dengan kerja dakwah dan tarbiah yang terkadang lompang tak terkejar,dengan kerja rumah yg sering terabai,saya mula merasa cabaran hidup sebagai pelajar medic. Ah saya tak sabar utk ber'houseman' dan kahwin!

Semoga saya sentiasa thabat mengharung liku hidup. Bye!

Gambar bawah ni ; gambar hari ini. Color-blocked.

2 comments:

najwa nano said...

makcik,mana hang punya follow button ni??

Unknown said...

Aku pun tk tahu kat mana??hahaha :p