Saturday 23 February 2013

HARI INI.

inilah Tanta . hehe
Assalammualaikum , selawat dan salam pada Rasulullah tercinta :D Allahumma Salli alla saidina Muhammad :)

Hari ini , ouh dah pukul 1 , kiranya semalam , 230213 , saya menghabiskan sisa hari dengan akhwat tercinta . Mungkin yang terakhir di bumi Egypt ini , sebabnya , Kak Aisyah dan Kak Ain dah nak balik Malaysia . Yes , diorang dah grad last Thursday . Tahap jealous tak payah cakap , jeles sangat . >.< inshaaAllah saya lagi 4 tahun . Allah Allah .. permudahkan :')

So , kak Aisyah bagi choice and I pick the place . hihi . Since tak pernah pergi cafe ni , memang sesat lah jugak . Pusing satu Tanta hiperbolanya , dengan kak Anis . Kak Anis siap tanya semua orang . hihi . Lepas ni harapnya tak sesat dah . tehee :D

kak anis tengah cari tempat kejadian .
Kitorang janji dalam pukul 1300 . Tapi , ketentuan Allah , kami sesat . Lepas tu jumpa dalam pukul 1400 kot . hehehe :D I cant stop cakap wah cantiknya cantiknya . Amazed dengan interior nya . MasyaAllah :D Since , ini mungkin kali terakhir kami berjumpa di bumi Anbiya ni * lap hingus * I decided to bring my pinky camera. Rajin pulak kan . :D

Lepas tanya tanya tanya semua orang kat situ , jumpalah kedai ini. Tengok kat luar macam biasa je .Betullah kat Egypt ni tk boleh judge a book by its cover . hihi . oh ya , kebetulan nama kedai ni Arabia , lepastu bila tanya orang , diorang ingat kami nak makan makanan arab pulak . HAHA.

Sebelum terlupa nama jalan nak ke sini Syarie Hasan Ridwan maa' Farid . Nanti jangan tanya dah kalau nak datang . hehe .Kt sini pun jumpa Welatain yang digosipkan sedap ayamnya tu . hihi . Ingat nak beli , tapinya cheese burger yang saya makan pun tak habis . hehe . :D

pintu masuk . ingat kedai ni tutup . hehehe
Dah masuk tu , macam whoaa ! cantiknya cantiknya . Tak caye g tanya kak Anis , bisingnya saya tadi . hehehehe :P Yelah , jarang masuk tmpt cantik , kalau nak banding Stereo , Adams , Portobello ,Spectra , Arabia wins the design ! Makanan ?  Kejap lagi saya cerita !

Dah masuk tu , kitorang naik kt atas , since Kak Anis pakai niqab , its hard to her to eat with niqab . Kat atas macam privacy sikit lah . Dan tak ramai orang masa ni . :D


saya whatsapp gambar ni dekat kawan , dia cakap biasa je . ala dia tak datang lagi boleh lah cakap !
Nampaklah style arabic sikit since the name is Arabia kan . Cantik , macam rumah . Tapi kerusi rendah dan meja tinggi . Dan saya comel orangnya . Muahahaha . Duduk atas bantal pun tak jalan . Hehehe .

Since saya ingat kak Aisyah je yang datang , so i bought her flowers . Tak tahu kak Ain pun join. hiks . Dan kata kak Aisyah , saya orang pertama bagi bunga.  eh yeke ? hehehe .Cari white rose tapi tak ada . Bunga ni saya tak tahu pulak nama dia . hehehe . Harapnya kak Aisyah suka ^^
unik je dia balut bunga ni , tak macam kt Malaysia . tapi saya tak suka yg mcm ni ! hehe
plate mat . eh ke apa orang panggil bende ni ?
While waiting for kak Aisyah dan kak Ain , saya snap gambar yang tak ada muka saya . Sebabnya muka saya muka tak pernah tak cantik .Ceh ! hahaha . Pagi tadi tido dan bangun lambat , tidaklah saya sempat berbedak . ihiks . Kalau boleh nak ambil semua gambar kt semua tempat , tapi pemalas orangnya :P

baby note dan bunga :) jangan hilang lagi tau . saya nak hidup dengan awak .
Dan kak Aisyah dan kak Ain pun tiba , jadi apa lagi ! Jomlah makan !! Saya order Creamy Chicken soup , Cheese Burger dan Scotish mint , ouh nama biasa dia Mojito ( 7up + mint syrup + daun pudina) hmm.. rasanya , cafe ni dah cantik , tapi need to improve the food kot , ecewahh macam saya masak sedap kan . Boleh bagi 3 out of 5 la kot :) Tapi creamy soup dia sedap ! Alhamdulillah . Jemput tengok apa saya makan semalam . Hehe . Kemain tau ikat perut dari pagi , hihi.

creamy chicken soup and garlic bread ! sedap :D

cheese burger saya . lagi sedap CookDoor . hehe . coleslaw sedap !

yang ini kak Ain punya . Percaya tak ini kids meal ? Chicken pane sandwich :D

kak Aisyah's . ALFREDO CHICKEN.

kak Anis's . Italiano spagetti meatball. sedap katanya . hehe.
Lately ni , saya sangat sibuk , sibuk apa pun tak tahu ,alhamdulillah , dating kali ni bukan dating kosong , Allah knows how desperate I am untuk naik tahun tiga . Allah Allah , sweet kan . Dia hantar kak Ain , kak Aisyah dan kak Anis sebagai booster . Macam - macam nasihat diorang utk saya . Lepas ni dah tak boleh main - main dah ! Saya dah rasa perasaan desperate tu , macam arghh nak hidup mati makan tidur dengan buku je . Tapi takde la lagi sampai mcm tu , sy selalu je berfoya foya . HUAHAHA . So , ini kot hikmah kak Aisyah heret kak Ain tadi . Hai Kak AIN  !


just another photo.
Dah habis makan , borak dan sebagainya . Kami bergambar berempat . Allah , jangan Kau jadikan ini pertemuan terakhir kami . *sebak* Rasa macam family dah , walaupun kami jarang jumpa , jarang tegur dan sebagainya , tapi akak - akak ni sangat baik . Sangat supportive . Hikmah saya tercampak di bumi Mesir ni :)

pakcik waiter amekkan gambar . ok je la .hehehe. from left : ehem takkan tak kenal lagi kot , kak ain , kak aisyah dan kak anis.
Kak Ain akan balik Malaysia 28hb nanti . Tak lama dah . :( Kak Aisyah tak tahu lagi bila . Nak jumpa lagi boleh ? :) I had so much fun with them today . Alhamdulillah ya Rabb . :)


Yang Ganu pendek , Kelantan je tinggi . hehe
Detik perkenalan dengan kak Aisyah , masa tu saya solat sebelah dia time Tahlil arwah ayah Kak Nana tahun lepas :) Dan jadi baik dengan dia , sebabnya kami Kakarians !Tapi kak Aisyah super senior lah ! Tak kenal kt Kaka tapi jumpa kt Egypt .Kami dah plan lamaa sangat nak jumpa , tapi masing masing busy . hehe .Kak Ain pulak orang Kelantan , roomate kak Aisyah :)

Kenal kak Anis pun , sebabnya Kak Anis orang kemaman , dah kenal kak Anis sebelum fly sini lagi , 1st time jumpa kak Anis time Ahlan Misr , pergi makan dekat Haita.  HEHE . jazakillah kak Anis ! <3

Last but not least , jzkk akak - akak yg sudi luangkan masa bersama , walaupun busy :) Semoga ukhwah kita berkekalan hingga ke Syurga Dia . ameen ya Rabb .

p/s : balik je tunggu magrib terus tido , study group cancel , makanya saya tertido sampai pukul 2136. Since im on my not so strict diet , saya makan salad dan apple bersalut nutella yang sedap masyaAllah ! hihi . Selamat Malam !

P/S : bakal tidak update selalu . Final lagi penting !


0143AM . 240213.

No comments: